Kaip kuriami internetiniai puslapiai, interneto svetainės

Kažkaip vis galvojau parašyti trumpai apie tai. Labai trumpai gal ir nesigaus, bet neišsiplėsiu per kelis postus. Taigi, pačias internetines svetaines skirstyti galima į: prezentacinės interneto svetainės, informacinės svetainės, bendruomeninės svetainės,  naujienų portalai, elektroninės parduotuvės, asmeninės svetainės.

Šis skirstymas nėra visiškai teisingas, nes viena svetainė gali priklausyti kelioms kategorijoms ir pan...

Prezentacinės interneto svetainės

Tai svetainės, kurių pagalba pristatomas kažkoks produktas, paslauga, arba pati įmonė. Dažnai klientai nori super duper svetainės, bet babkių mokėti - ne. Tiesiog reikia apsispręsti ko tiksliai reikia. Kartais Jums visiškai pakaks vieno puslapio su kontaktais. Tai Jums kainuotų labai nedaug, o gal galite pasidaryti ir patys. Suprantu, kad visokie omniteliai ir panašios įmonės sukiša dešimtimis tūkstančiu į produkto pristatymo svetaines. Ar to tikrai reikia? Klausimą paliksiu atvirą. Mano manymu dažnai - ne.

Informacinės svetainės

Informacinės svetainės ko gero vienos naudingiausių. Jose galima rasti daug informacijos apie tam tikrą sritį: statybas, laisvalaikį, maistą, gyvenvietę, Lietuvą ir pan... Tokias svetaines sukurti sunkiausia, nes pagrindą sudaro ne tik programavimas, bet ir informacijos surinkimas, susisteminimas, perrašymas. Apie savo namo statybas pradėjau rašyti tik todėl, kad niekur neradau išsamios info apie tai. Taigi, mano blogo dalį galima priskirti prie informacinių svetainių. Tie, kas sako, jog jų svetainės apie viską irgi informacinės - siūlau gerai pamąstyti. Informacija turi būti aiškiai susisteminta.

Bendruomeninės svetainės

Ko gero populiariausios dabar yra bendruomeninės svetainės. Labai paprasta - jūs suprogramuojate, paleidžiate projektą, o turinį jums kuria lankytojai. Tereikia kas kažkiek laiko įmesti saldainiuką, kad žmonėms nepabostų. Bendruomeninių svetainių yra begalės, kiekviena turi kažką savo: tiesiog draugams susirasti, meilės nuotykių paieškai, bendrų interesų paieškai, dailei, fotografijai, kūrybai... Pastarosios yra kiek įdomesnės ir naudingesnės, nes galima kažką išmokti, kažką pasiekti daugiau. Tuščiai plepant ir taip leidžiant visas dienas galima atbukti :) Jo jo ten gi draugai, naujos pažintys, iš jų galima išmokti... Pievos visa tai :)

Naujienų portalai, svetainės

Naujienų svetainėms pakurti reikia daugiausiai resursų. Nepakanka surinkti informaciją, ją susisteminti ir palikti. Naujienas reikia pildyti net ne kartą per dieną, o mažiausiai kelis. Čia jau prasideda konkurencijas - kas greičiau. Lietuvoje ne mažai bendrų naujienų svetainių. Gal ir gerai, nes yra iš ko rinktis, tačiau, pavyzdžiui aš, krepšinio naujienas skaitau ne bendrose naujienų svetainėse, o specializuotose. Taip gaunu išsamesnę informaciją.

Elektroninės parduotuvės

Parduotuvių dabar daug. Jomis vadinamos visos svetainės, kuriose yra prekės ir jas galima užsisakyti. Nesvarbu ar užsakymai siunčiami tik el. paštu, ar atsiskaitoma tiesiogiai per bankus. Sukurti gerą parduotuvę yra sudėtinga: reikia ne tik turėti prekes, bet jas tinkamai pateikti. Yra dar daug visokių smulkmenų, kurios džiugina pirkėją, bet kurias nedaug kas naudoja. Vienas iš internetinių parduotuvių sėkmės požymių - apie internetinius projektus gerai suprantantis žmogus. T.y. jei jūs turite el. knygyną, o jam vadovauja apie el. prekybą nesuprantantis žmogus... Na taip ilgai netempsite :)

Asmeninės svetainės

Na ir pagaliau asmeninės svetainės. Kai kurie piktinasi, kad jų svetaines priskiria prie asmeninių, nors turinį kuria keli žmonės. Aš pasakyčiau - na ir kas? Tada tai asmeninė kelių žmonių svetainė. Kur riba tarp asmeninės ir nebe? Ko gero tai daugiau nujaučiama. Tarkim prekiauti galima gi savo sukurtais daiktais ir tai bus asmeninė svetainė. Tačiau jei prekiausite ne tik savo, bet ir kitų sukurtais daiktais - tai jau išlipate iš asmeninių svetainių rėmų. Na ir pan.

Tai kaip gi kuriamos tos svetainės? O kuriamos jos paprastai: arba jūs mokate programuoti, arba ne. Pirmu atveju - kurkitės patys, antru - ieškokite draugų, pažįstamų ar samdykite tuo užsiimančią įmonę. Būdų daug, bet... Visais atvejais jūs turite žinoti ko norite. Turite nuspręsti pats ar jums reikia kažko ohoho, ar pakanka vizitinės kortelės. Jei manote, kad ateisite į įmonę su 2000 Lt ir profesionalai sukurs ohoho... tai klystate. Jums sukurs svetainę, jums ji tiks, bet ar tikrai to jums reikia? Už tokius pinigus niekas nesėdės ir negalvos kas jums geriau būtų. O jei pinigų daugiau? Tada jums gali prikišti visko ko tikrai nereikia. Žiauru? O taip, bet taip ko gero visur, kai nežinote ko tiksliai jums reikia. Iš kitos pusės visada galite tikėtis, kad ateisite į įmonę ir pataikysite ant žmogaus, kuris tikrai nuošidžiai patars, bet... Ar tikrai pataikysite? :)

Nenorėjau labai gąsdinti, bet realybė tokia. Turiu daug labai blogų interneto svetainių pavyzdžių, kur rezultatas tik užsakovo kaltė. Turiu pavyzdžių, kur blogas rezultatas - vykdytojo tinginystės pasėkmė. Turiu pavyzdžių, kur blogas rezultatas skūpumo pasėkmė. Patarimas ko gero būtų toks: protingai nusistatykite ko jums reikia ir protingai pasverkite finansines išlaidas.

 

Šaltinis: http://www.nulis.lt